Van eten tot Bh's - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ralf & Desiree Lotterjouk - WaarBenJij.nu Van eten tot Bh's - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ralf & Desiree Lotterjouk - WaarBenJij.nu

Van eten tot Bh's

Door: Desiree

Blijf op de hoogte en volg Ralf & Desiree

13 November 2016 | Thailand, Chiang Mai

Na een wat onrustige nacht worden we weer wakker en maken we ons klaar voor deze mooie dag (13-11).

We hebben vandaag de planning al vol staan. Na het ontbijt gaan we namelijk nog een keer een mooie fietstocht maken.
We zijn niet alleen maar met een wat grotere groep van ongeveer 16 mensen. De meesten hiervan zijn Nederlands. Al deze mensen verblijven gelukkig niet hier.
Al snel fietsen we midden op het platteland tussen alle rijstvelden in. Het is prachtig hier, we komen mooie huizen tegen en de bevolking is zoals altijd vrolijk en zwaait naar ons.
Helaas zijn de andere Nederlanders niet erg goed in fietsen dus daar ontstaan bij ons een paar irritaties, maar ja ook die komen wel eens voor op vakantie. Het uitzicht laat ons in ieder geval genieten en op de rest letten we al snel niet meer.

Na de fietstocht is er een lunch in onze eigen accommodatie. Dat is natuurlijk ideaal want wij kunnen ons eerst even opfrissen op de kamer voor we gaan eten terwijl de rest dat niet kan.

Na de lunch zitten we even te wachten tot de eigenaresse (vrouw van de Nederlander die het ook mee runt) ons komt halen.
Het volgende wat namelijk op de planning staat is een Thaise kookcursus die zij ook echt gaat geven.
Maar voor we kunnen gaan koken moeten er nog een aantal dingen worden gehaald op de lokale markt en wij mogen mee.
Op de markt aangekomen merk je al meteen dat het een lokale markt is, er is weer geen toerist te bekennen maar alleen mensen die gewoon lekker hun boodschappen aan het doen zijn.
Je kunt hier echt van alles kopen, van fruit tot aan Bh's.
Bij het eerste kraampje krijgen we al iets in onze handen geduwd om te proberen, namelijk ''Stickie Rice'' klaargemaakt in een bamboestengel.
De verschillende geuren komen ons weer tegemoet en als we door onze mond ademen proeven we van alles.
Na wat ingrediënten gekocht te hebben lopen we een aparte ruimte binnen, de zogenaamde slager. Hier liggen allerlei vlees soorten en vissoorten, een hele kip tot aan garnalen. We lopen langs een viskraam, ik ben gewoon lekker aan het rond kijken tot ik ineens iets in mijn ooghoek zie bewegen. Ik draai mijn hoofd om en ik zie daar alleen maar vissen liggen met hoofd en al. Maar wacht even, zie ik dat goed...
Ooeeee die vissen ademen nog!!!

Na de markt komen we terug en is het tijd om in de keuken te gaan koken.
We gaan vandaag Thaise Pad Thai, Groene curry, rode curry en een soort soep met kip in kokosmelk maken.
We zijn in totaal maar met 3 mensen, wij 2 en de lerares.
We zijn druk in de weer en het is onwijs gezellig, grapjes maken over wie er eerder klaar is (wie denk je, ik natuurlijk) en dat soort dingen.
Het eerste gerecht eten we meteen lekker op zodra het klaar is. Omdat het nogal veel was hebben we besloten om de andere gerechten wel al te maken maar om deze later op te eten.

Na de kookcursus hebben we het warm gekregen dus we besluiten even lekker een duik te nemen in het zwembad.
We zwemmen even lekker rond tot dat we muggen rond onze oren horen vliegen. Omdat alles onder water is behalve mijn hoofd besluit ik wat Deet in mijn gezicht te spuiten. Nou ik kan je vertellen, doe dat niet als je gezicht verbrand is want dan is het net zoutzuur.
Omdat de muggen niet weg willen gaan besluiten we dat we naar de kamer gaan om ons aan te kleden en lekker te gaan eten.
We kijken elkaar aan, hoe gaan we dit doen want als we uit het water komen zijn we een prooi voor de muggen.
Ralf komt met een idee. Snel het zwembad uit, handdoek omslaan en rennen naar de kamer.
Okay we gaan dit echt doen.
Stel je voor, 2 mensen die het water uitkomen, snel rennend, nog een trapje op moeten om naar de kamer te komen, springend voor de deur van de kamer staan om de muggen van zich af te slaan, vervolgens de deur niet open krijgen, maar na een tijdje toch eindelijk veilig van de muggen de kamer in zijn gekomen.
Ik moet je vertellen, we liggen helemaal dubbel hier.

Na ons ''ren'' avontuurtje gaan we lekker eten.
De 2 eigenaars en een paar andere mensen die hier verblijven gaan vanavond naar de stad dus wij zijn alleen op het terrein. Ja dat lees je goed. Er is alleen nog 1 iemand in de keuken tot 20.00, die warmt dus ook ons eten op wat we eerder vandaag gemaakt hebben.
Het is heerlijk. Lekker eten, heerlijk rustig, geen mensen die kunnen storen, wij voelen ons echt helemaal thuis hier!!!

• 13 November 2016 - 16:27

Petra:

Hahaha muggen !!

Wat een leuke avonturen zijn het toch die jullie steeds beleven, tis net een boek met een nieuw hoofdstuk.
    Waarin je alles zo voor de geest kunt haken, alsof we er ook bij zijn.

Maar wat ontzettend leuk joh, een kookcursus van de lokale eetgewoonten.
    SUPER.

Ik geloof dat we bij terugkomst weer snel moeten afspreken en thais gaan koken Dees hihihi...

Have fun daar.
    Pas op de muggen

Xxx live you, miss you mama en Frank

• 13 November 2016 - 19:18

Dory Beerens-van Der Lugt:

Dat is werkelijk hele erge verse vis, als ze nog ademen! Geloof niet dat ik ze zo vers wil.

Oké, ik zorg na de vakantie voor Spare Ribs maar jullie zorgen snel voor een Thais etentje. Verheug me er nu al op.

Xxx

Ralf & Desiree

Wij zijn Desiree en Ralf, een jong getrouwd stel met een passie voor reizen. Wij houden van verschillende soorten reizen. Genieten op de camping met een tentje en dingen ondernemen maar ook wat luxe en verder weg. We hebben nog niet veel reiservaring maar we staan aan het begin om de wereld te gaan bekijken, vandaar de naam stap voor stap rond de wereld. De wereld heeft zoveel moois te bieden en dat willen wij graag zo veel mogelijk gaan bekijken en ervaren. Ikzelf (Desiree) heb toerisme gestudeerd, vandaar het opzetten van deze blog. Graag wil ik andere mensen mee laten genieten van onze ervaringen.

Actief sinds 29 Okt. 2016