Heel veel visjes! - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Ralf & Desiree Lotterjouk - WaarBenJij.nu Heel veel visjes! - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Ralf & Desiree Lotterjouk - WaarBenJij.nu

Heel veel visjes!

Door: Desiree

Blijf op de hoogte en volg Ralf & Desiree

18 November 2016 | Thailand, Ko Chang

Vandaag (18-11) staat de wekker weer wat vroeger. We worden vandaag namelijk om 08.30 opgehaald. Dus dat betekent lekker gaan ontbijten, spulletjes bij elkaar pakken en gaan.

We stappen in een auto waar al meerdere mensen in zitten en dan vetrekken we vanuit ons hotel.
Onderweg stoppen we nog een keer om nog wat meer mensen op te halen.
Uiteindelijk zijn we dan op de eindbestemming aangekomen namelijk een klein aanlegdok.
De groep wordt opgesplitst omdat we allemaal verschillende arrangementen geboekt hebben.

Wij stappen met nog 1 iemand in een kleine speedboot en daar gaan we dan, het water op.
Na ongeveer 10 minuten varen komen we aan bij een klein eiland. Daar wordt de boot aangelegd in het water.
Het is tijd om ons klaar te gaan maken, we gaan namelijk Snorkelen!!
We hebben een hele dag geboekt waarbij we naar 4 eiland gaan om te snorkelen.

We trekken onze kleren uit behalve een T-shirt, anders verbranden we levend hier. We trekken onze zelf gekochte snorkel spullen aan en dan zijn we klaar om te gaan snorkelen.
Ralf gaat meteen het water in. Ik ben nog een beetje voorzichtig omdat de zee nogal ruw is. Voorzichtig aan begin ik in de zee te lopen, steeds verder en verder want van Ralf ben ik nog niet ver genoeg.
Uiteindelijk ben ik ook wat verder in de zee. Ralf legt me nog een paar dingen uit omdat ik het eigenlijk nog nooit echt gedaan heb.
Daar gaat Ralf. Op z'n buik zwemmend door de zee en door de golven kijkend naar de vissen.
Nou dan moet ik er ook maar aan geloven. Ik heb gelukkig een zwemvest aangetrokken want dat vind ik prettiger. Dan ga ik ook voorzichtig op mijn buik liggen en duw mijn hoofd onder water...
Visjes, allemaal visjes die heel dicht bij je komen zwemmen.

Na hier en daar wat snorkelen en in de golven gespeeld te hebben wil ik even uit het water.
Ik loop rustig terug naar het strand waar Ralf al staat te wachten omdat hij veel sneller is als ik.
Als ik bijna bij het strand ben wordt ik ineens omringt met tientallen visjes die ook nog eens aan mijn benen beginnen te snuffelen.
Mijn eerste reactie is een beetje schrikachtig omdat het er zoveel zijn maar daarna vind ik het juist leuk.

We zouden op het eiland 3 uur blijven dus tijd genoeg om te snorkelen, dan weer even rusten enzovoort.
Omdat we na een tijdje beginnen te rekenen vinden we het vreemd dat we hier 3 uur blijven. We hebben namelijk ook nog de lunch en dat zou betekenen dat we op de 3 andere eilanden maar een uurtje zouden kunnen blijven.
Ach ja het zal wel goed zijn, we zien het vanzelf wel.

Na de 3 uur gaan we terug in de boot. De andere persoon waar we mee waren had maar een middagje geboekt dus die zullen we nu wel gaan afzetten en daarna gaan lunchen.
Na weer die 10 minuten varen komen we aan op de beginplek en moeten we alle 3 uitstappen.
Daarom vragen wij ook maar voor de zekerheid wat nu voor ons de bedoeling is.
We zijn klaar wordt er gezegd. Daar waren we al bang voor. Er is een fout gemaakt. Ze hebben ons omgewisseld met iemand die maar een middagtocht geboekt heeft.
Dat betekent dus ook dat er iemand nu een hele dag weg is terwijl die maar een middag geboekt heeft.
Na wat overleggen met de baas daar is de enige optie dat we morgen gratis terug mogen komen om dan alsnog de hele dag te kunnen doen. Dat betekent dat we vandaag een halve dag kwijt zijn en morgen nog eens de hele dag. We willen nog zoveel gaan doen dat dit best wel vervelend is.

We besluiten terug te gaan naar het hotel om maar eens te gaan praten bij wie we geboekt hebben. We willen morgen namelijk niet weer een hele dag weg zijn dus we willen iets van het geld terug. Al is het maar de helft want we zijn vandaag natuurlijk wel al een halve dag geweest.
Ralf gaat even praten en ik ga alvast terug naar de kamer om alles op te ruimen.
Na een tijdje komt Ralf terug.. Ja hoor het is hem gelukt. We hebben geld terug gekregen. Hij verteld ook nog eens dat ie de mevrouw aan het huilen heeft gekregen, wel van blijdschap gelukkig.
Zij is namelijk meteen gaan bellen met het bedrijf en heeft daar even ruzie gemaakt. Toen ze opgehangen had, heeft ze meteen het hele contact verbroken om met het bedrijf samen te werken.
Ze wilde het hele bedrag aan ons terug geven en zelf voor morgen betalen. Ralf stond erop om de helft terug te geven omdat we het vandaag wel een halve dag heel leuk gehad hebben. Daar wat ze heel blij mee!

Omdat we nog niet geluncht hadden gaan we dat maar eens doen. We stappen op de scooter en rijden een klein stukje (met de GoPro aan het stuur). We komen aan bij Rasta View aan. Een leuk tentje met een prachtig uitzicht.
Als we wat gegeten hebben rijden we terug, we gaan lekker bij het hotel aan het zwembad liggen.
Als we het parkeer terrein oprijden vraagt Ralf ineens.. ''Of zullen we nog een beetje gaan toeren''?
Nou ja wat is er beter om nog lekker rond te crossen nu je het eiland toch al een beetje kent. Daar gaan we weer!

Na een tijd komen we terug aan bij het hotel. Het is ongeveer 5 uur.
We gaan nu toch echt even bij het zwembad liggen voor deze dicht gaat. Die verkoeling hebben we toch wel even nodig.
Nadat we ook een hapje hebben gegeten gaan we bij de Beach bar nog even wat drinken.
Al snel voelen we ons beide niet zo heel goed en daarom gaan we maar lekker terug naar de kamer.
Eenmaal daar aangekomen gaat het ineens echt heel slecht. Buikpijn, misselijk, duizelig en noem het maar op.
Waarschijnlijk hebben we vanmiddag iets verkeerds gegeten want we hebben het allebei en we hebben allebei exact hetzelfde gegeten.

We gaan maar proberen te slapen en dan maar hopen dat we ons morgen beter voelen.


  • 21 November 2016 - 08:55

    Dory Beerens-van Der Lugt:

    Leuk zo snorkelen? Ik ga vanavond ff in de Schweitserstraat proberen! Hahahahaha, ik zie mezelf al hangen met mijn hoofd in jullie aquarium.

    Gelukkig zijn jullie weer beter. Volgende week gewoon weer Nederlands eten.


  • 21 November 2016 - 08:55

    Dory Beerens-van Der Lugt:

    Leuke selfie trouwens!

  • 21 November 2016 - 19:50

    Petra:

    Heerde vakantiegangers.

    Ja ja, daar was ie weer, te laat binnen.

    Gaaf he zo'n speedbootje...

    Stoer dat het je gelukt is om met je bol in zo'n super GROTE aquarium te hangen.
    Daar kan haast niks tegenop, zo mooi.
    En je hebt er nog een gratis beauty behandeling bij gekregen zelfs met die snuffelende viskes.


    Oh, das zonde dat je je een dag zo ziek voelde, gelukkig goede meds voor mee genomen.

    Ik ga snel het volgende deel lezen, ben benieuwd wat daar weer voor spannends in staat.


    Vette kus mama en Frank.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ralf & Desiree

Wij zijn Desiree en Ralf, een jong getrouwd stel met een passie voor reizen. Wij houden van verschillende soorten reizen. Genieten op de camping met een tentje en dingen ondernemen maar ook wat luxe en verder weg. We hebben nog niet veel reiservaring maar we staan aan het begin om de wereld te gaan bekijken, vandaar de naam stap voor stap rond de wereld. De wereld heeft zoveel moois te bieden en dat willen wij graag zo veel mogelijk gaan bekijken en ervaren. Ikzelf (Desiree) heb toerisme gestudeerd, vandaar het opzetten van deze blog. Graag wil ik andere mensen mee laten genieten van onze ervaringen.

Actief sinds 29 Okt. 2016
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 7287

Voorgaande reizen:

02 November 2016 - 25 November 2016

Thailand

Landen bezocht: