Liam Neeson - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Ralf & Desiree Lotterjouk - WaarBenJij.nu Liam Neeson - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Ralf & Desiree Lotterjouk - WaarBenJij.nu

Liam Neeson

Door: Desiree

Blijf op de hoogte en volg Ralf & Desiree

21 November 2016 | Thailand, Ko Chang

Na het avontuur van gisteren besluiten we het vandaag (21-11) wat rustiger aan te gaan doen, het is tenslotte vakantie.

We gaan vandaag lekker aan het strand/zwembad liggen en heerlijk een dagje niets doen. Lekker van de zon genieten en van de rust.
Na het ontbijt liggen we al snel aan het zwembad. Boekje erbij, telefoon erbij en natuurlijk de zonnebrand niet te vergeten.
We missen alleen nog 1 ding, wat lekkers te drinken. Omdat we zo lekker liggen kan een kokosnoot natuurlijk niet wegblijven.
Nu is het plaatje helemaal compleet!

Aan het einde van de middag word het al wat donkerder en we zien ook een donkere wolk boven de berg hangen. Het gaat vandaag nog regenen!
Maar voor dat het gaat regenen horen we eerst een hele harde klap. Natuurlijk, onweer. Het gaat even flink te keer en er slaat er zelfs een in op de zee.
We gaan maar uit het water en terug naar de kamer voordat alles dadelijk nat wordt.
Net als we op de kamer aankomen begint het inderdaad te regenen, het komt met bakken uit de lucht.
Tja dan zit er niets anders op dan onze relax modus voort te zetten in onze jacuzzi...

Uiteindelijk beginnen we wel honger te krijgen. Het is inmiddels droog dus we gaan buiten het hotel een hapje eten.
We rijden naar het eerste beste dorpje om daar een leuk restaurantje uit te kiezen.
Na een paar meter lopen hebben we er 1 gevonden. We gaan lekker bij Tarzan eten.
Voordat we een tafeltje mogen uitzoeken moeten eerst de schoentjes uit, een gewoonte hier want bij de winkels moet het ook.
We zitten heerlijk, eten is besteld dus nu is het even wachten.
Ineens horen we een keiharde klap op het dakje van het restaurant. Wat kan dat in godsnaam zijn... Een kokosnoot? Nee want dat klinkt wel veel harder en dan zouden we die ook op de weg terecht moeten zien komen.
Na een paar minuten horen we weer een klap maar nu kijken we even goed wat er naar beneden komt rollen...
Het zijn stenen van de rots. Er komen gewoon stenen op het dak boven ons vallen en vallen daarna op de weg en op het parkeerplaatsje. Op de parkeerplaats staat ook een auto geparkeerd en tijdens het eten zijn daar nogal wat stenen op het dak gevallen en zelfs een op de voorruit.
Tja het is toch heel normaal dat je zit te eten en er zo af en toe een steen op het (rieten)dak valt.

Na het eten gaan we weer terug naar het hotel. We zijn nog niet moe (hoe kan het ook anders na een dag helemaal niets doen) dus we gaan nog even bij de Poolbar iets drinken.
Als we aankomen is er bijna niemand behalve een Duitse/Poolse man die al aan de bar zit.
Hij groet ons hartelijk en vraagt of we gezellig bij hem komen zitten, tja waarom ook niet.
Hij besteld wat te drinken voor ons en als ik even goed kijk vraag ik me af op wie deze man lijkt...
Na even denken schiet het ineens te binnen, hij lijkt zo veel op de jongere versie van Liam Neeson. Het blijkt ook niet de eerste keer te zijn dat iemand dat tegen hem zegt.
Na het 1ste drankje volgen er meer, niet alleen cocktails maar uiteindelijk komen er ook shotjes op tafel en zo gaat het nog wel even door.

Arthur (zo heet de neppe Liam Neeson) komt uit Polen maar heeft een Thaise vrouw en woont nu samen met haar in Duitsland. Gelukkig kan hij ook Engels want anders kan ik het niet eens volgen.
Omdat de drank rijkelijk vloeit leert hij ons leuke woorden en wij leren hem wat Nederlands. Het is onwijs gezellig en we hebben al wel door dat dit nogal lang door zou kunnen gaan.
Na een hele tijd gezellig kletsen, muziek en drank komen we met z'n 3e ineens aan een tafeltje te zitten waar al een Pools stel zit.
Het clubje is groter geworden en we kletsen en lachen wat af.
Arthur is prettig gestoord, of het door de drank komt of dat hij altijd zo is weten we nog steeds niet maar als het door de drank komt is hij zeker niet vervelend dronken.
Het kan dan natuurlijk ook niet uitblijven dat hij gaat staan dansen, hij pakt de vrouw van het Poolse stel aan haar hand om mee te dansen.
Als ze weer zit kan ik er ook niet omheen, nu ben ik aan de beurt. Even van muziek wisselen en daar gaan we dan. Dansend en lachend op het strand, dit soort avonden horen gewoon bij een vakantie!

Het gaat nog lang zo door denk ik, alleen nu maar hopen dat het morgenvroeg niet al te zwaar wordt om op te staan.
Maar ik ben bang van wel, het welbekende zinnetje komt al uit Ralf zijn mond: ''Ik drink nooit meer, dit keer meen ik het echt''.

Wat hebben we het toch goed hier, we leven, maken ons nergens druk om en we zien het allemaal wel!!

• 22 November 2016 - 06:52

Petra:

Hihihi... Het is grappig te lezen over jullie uitgaansleven, terwijl ik hier aan mn ontbijt zit.

Goeie oplossing zo'n luxe bad op je kamer.

Alles hoort erbij, het is gewoon af.
    Mooi toch.

Nu slaap lekker en ik ga aan het werk.

Xxx mama en Frank

• 22 November 2016 - 07:40

Dory Beerens-van Der Lugt:

Heerlijk genieten hoor! Zo hoort vakantie inderdaad te zijn. Nog maar drie daagjes!!!!! En dan komen jullie gelukkig thuis. Sorry, maar daar kijk ik gewoon naar uit.

Xxx

• 22 November 2016 - 08:41

Eric:

zie er allemaal goed en gezellig uit mooie is het er ook lekker genieten al ik zeggen XXX LOVE JOU GR ERIC EN ANITA

Ralf & Desiree

Wij zijn Desiree en Ralf, een jong getrouwd stel met een passie voor reizen. Wij houden van verschillende soorten reizen. Genieten op de camping met een tentje en dingen ondernemen maar ook wat luxe en verder weg. We hebben nog niet veel reiservaring maar we staan aan het begin om de wereld te gaan bekijken, vandaar de naam stap voor stap rond de wereld. De wereld heeft zoveel moois te bieden en dat willen wij graag zo veel mogelijk gaan bekijken en ervaren. Ikzelf (Desiree) heb toerisme gestudeerd, vandaar het opzetten van deze blog. Graag wil ik andere mensen mee laten genieten van onze ervaringen.

Actief sinds 29 Okt. 2016