Grand Canyon - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ralf & Desiree Lotterjouk - WaarBenJij.nu Grand Canyon - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ralf & Desiree Lotterjouk - WaarBenJij.nu

Grand Canyon

Door: Desiree

Blijf op de hoogte en volg Ralf & Desiree

12 November 2016 | Thailand, Chiang Mai

Vandaag (12-11) worden om 9 uur opgehaald om weer naar een andere plek te gaan.
We gaan naar een klein plaatsje wat in de buitenrand van Chiang Mai ligt.
Om 9 uur stappen we in de auto naar onze volgende accommodatie namelijk ''Little Village''.
Na ongeveer een half uurtje rijden zijn we dus inderdaad buiten de stad terecht gekomen en rijden we een kleine hobbelige weg op. Daar zijn ze weer hoor, de gedachtes van waar we nu weer terecht zullen komen.

Ergens in de middle of no where is daar onze accommodatie. Een klein terrein met een paar typische Thaise huisjes. Huisjes op palen en van hout gemaakt. Het terrein wordt gerund door een Nederlander en hij vind het belangrijk dat je jezelf hier thuis voelt.
Dat betekent dat je drinken uit de koelkast mag halen in de bar wanneer je wilt. Zolang je het maar zelf in het boekje van je kamer schrijft (zelf dus de rekening bijhouden), maar ook dat je gratis een fiets mag pakken om mee op pad te gaan zolang je het maar even meld.

Eenmaal kennis gemaakt te hebben besluiten we naar een waterpark in de beurt te gaan. Het is ongeveer 4 kilometer fietsen dus daar zijn we zo.
We kiezen dus een fiets uit en daar gaan we.
Wat ons opvalt is dat er geen enkele toerist te bekennen is, we fietsen helemaal alleen door het platteland van Thailand.
Uiteindelijk zijn we dan bij het waterpark aangekomen. Het lijkt even alsof we in Hollywood terecht zijn gekomen want we zien hele grote witte letters in de berg staan maar dan de naam: ''Grand Canyon''.

Het is een mooi prak gelegen tussen de rotsen. In het water ligt een geheel parkoers wat je kunt vergelijken met ''Wipe Out''. Opblaasbare water obstakels van groot tot klein en van moeilijk tot moeilijker.
Eenmaal omgekleed trekken we een zwemvest aan (verplicht) en daar gaan we hoor.
Ralf springt en rent er maar overheen en ik struikel en kruip erachter aan.
Gelukkig hebben we vandaag mooi weer. De zon staat er goed op maar gelukkig hebben ze constant een sproeier aan staan zodat het parkoers niet bloedheet wordt.
Wat is dit grappig, leuk, hilarisch maar ook vermoeiend zeg. Steeds klimmen en rennen en dan weer in het water vallen omdat je de sprong toch net niet haalt.
We hebben gelachen en genoten.
Omdat we er achter komen dat we niet genoeg zonnebrand op hebben gesmeerd gaan we uiteindelijk naar een paar uur waterpret lekker terug met de fiets.

Na wat After Sun smeren is het tijd voor avondeten. Omdat hier niets in de buurt zit waar je kunt eten doen we dit dus ook op het terrein.
Hier merken we meteen weer het huiselijke gevoel. Bestellen bij iemand als je iemand tegenkomt of gewoon even naar de keuken lopen om het door te geven.
Ik bestel een lekkere groene curry, Ralf daarin tegen kiest voor een speciaal gerecht wat ze hebben omdat het door een Nederlander gerund wordt. Ralf gaat namelijk voor... 2 frikadellen speciaal met frietjes.

Het is echt heerlijk hier. We zitten in de middle of no where, geen toerist te bekennen en we zijn gewoon thuis.

• 12 November 2016 - 15:00

Ann En Rien:

Hoi Ralf en Desiree . Jullie verslag gelezen echt super jullie hebben het wel naar je zin
    geniet er van .ik volg jullie . heb ik doorgektegen van je ma
    groetjes tot het volgende verslag . Ann

• 13 November 2016 - 09:58

Dory Beerens-van Der Lugt:

Wat doen jullie toch leuke dingen samen. Wha, ha, ha, ik zie Ralf al rennen en springen over die kussens en Desiree, zuchtend en kruipend er achter aan. Ik hoop toch van harte dat jullie hier foto's van hebben. Straks thuis mooi ff zien hoe dat er in het echt uit ziet.

Jullie zondag is bijna voorbij, die van ons begint net pas. Dus voor nu, alvast een fijne zondagavond.

Xxx

Mam en John

• 13 November 2016 - 11:09

Petra:

Whahahaha , Ralf jonge, ik weet waar wild out in Nederland zit.. kun he je energie daar nog ff kwijt.

Hihihi Dees, als ge Mar lol het, hahaha ik zou ook zo stuntelen hoor
    Wat gaaf om geen toeristen tegen te komen.
    Wee kunnen bij na de gemaakte foto's voor de geest halen, prachtig.

Have fun met het volgende avontuur.

Ralf, werkelijk..... Friet en frikandellen hahahahaha

Xxx mans en Frank

Ralf & Desiree

Wij zijn Desiree en Ralf, een jong getrouwd stel met een passie voor reizen. Wij houden van verschillende soorten reizen. Genieten op de camping met een tentje en dingen ondernemen maar ook wat luxe en verder weg. We hebben nog niet veel reiservaring maar we staan aan het begin om de wereld te gaan bekijken, vandaar de naam stap voor stap rond de wereld. De wereld heeft zoveel moois te bieden en dat willen wij graag zo veel mogelijk gaan bekijken en ervaren. Ikzelf (Desiree) heb toerisme gestudeerd, vandaar het opzetten van deze blog. Graag wil ik andere mensen mee laten genieten van onze ervaringen.

Actief sinds 29 Okt. 2016