2 keer een lange zit - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Ralf & Desiree Lotterjouk - WaarBenJij.nu 2 keer een lange zit - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Ralf & Desiree Lotterjouk - WaarBenJij.nu

2 keer een lange zit

Door: Desiree

Blijf op de hoogte en volg Ralf & Desiree

09 November 2016 | Thailand, Sukhothai

Na een dagje uitslapen vergeleken met de rest (half 9 opstaan) gaan we eerst even lekker ontbijten in het hotel om een goede basis te leggen voor deze dag (08-11).
We worden vandaag door de gids om 10.30 opgehaald en vervolgens naar het busstation gebracht. We gaan namelijk met de bus op weg naar Sukhothai.
De bus vertrekt om 11.30 uur en we zouden rond 19.00 uur aan moeten komen. Op het station nemen we afscheid van onze gids die ons de laatste dagen erg goed geholpen heeft.
De bus heeft helaas nogal wat vertraging want uiteindelijk vertrekken we pas om 12.14 uur.
De bus heeft gelukkig wel airco en goede stoelen, ook is de bus voorzien van een toilet. Vanwege de vertraging hebben we minder stops dan de bedoeling was. Ralf besluit in de bus naar het toilet te gaan. Daar aangekomen blijkt het niet voor ons gemaakt te zijn want hij stoot zijn hoofd tegen het lage plafond.

Na die lange zit komen we aan in Sukhothai, meteen staan er een aantal taxi chauffeurs voor onze neus om te vragen waar we heen moeten.
We stappen in een soort Tuk Tuk en vervolgen onze weg naar het hotel. We rijden na een tijdje een steegje in en weer schiet de vraag door ons hoofd ''waar gaan we nu weer terecht komen''. Gelukkig is daar dan het hotel, het ziet er gewoon prima uit.
Wat me meteen opvalt zijn de vele konijntjes die op het terrein rondlopen. Tijdens het inchecken kan Ralf het dan ook niet laten te vragen wat deze hier doen. Het blijkt dat het hotel deze konijntjes gekocht heeft en ze gewoon op het terrein verzorgen.

Na een heerlijke nachtrust besluiten we vandaag (09-11) het Sukhothai Historical Park te gaan bezoeken. We worden pas om 13.00 uur opgehaald bij het hotel dus we hebben nog wel even de tijd.
Het Historical Park is een park met overblijfselen van tempels.
Na wat rondgelopen te hebben en prachtige dingen gezien te hebben besluiten we terug naar het hotel te gaan.
We worden om 13.00 uur naar het busstation gebracht want we gaan vandaag meteen verder naar Chiang Mai.
De bus vertrekt om 13.40 uur en we zouden rond 18.30 aan moeten komen.
Op het station hebben we zelf de buskaartjes gekocht en we zitten rustig te wachten. Omdat de bus weer vertraging heeft besluit ik nog even snel naar de wc te gaan. En ja hoor wat denk je, zit ik net op het toilet hoor ik ineens iemand roepen ''Bus to Chiang Mai''. Ik ben maar snel terug gerend voordat ze me zo nog vergeten.
Deze bus is wat minder luxe als die van gisteren. Deze gehele bus is namelijk niet op ons gebouwd want van been ruimte is niet echt sprake.
We zitten in de bus als het ineens super hard begint regenen. Niets aan de hand zou je denken want wij zitten toch droog. Nou verkeerd gedacht, de bus blijkt namelijk zo lek als een zeef te zijn!
Ook klopt de tijd niet helemaal zoals gedacht. In plaats van 18.30 uur komen we namelijk pas om 20.00 aan op het station in Chiang Mai.
Je zult daarom ook wel snappen dat wij blij waren dat we uit de bus konden, snel een taxi regelen en naar het hotel. We hebben honger als een paard dus gaan maar meteen een hapje eten.

Morgen hebben we nog niets gepland staan. Morgen kan er dus nog van alles gaan gebeuren.

• 09 November 2016 - 16:36

Dory Beerens-van Der Lugt:

Tja, het OV! Niet overal luxe dus deze vakantie. Maar bedenk goed dat jullie een super reis hebben. Morgen gewoon lekker uitslapen en dan genieten van een dag niets!

Geen konijntjes mee naar huis nemen please!!!!!

• 09 November 2016 - 16:50

Sandra :

Super al die verhalen

• 10 November 2016 - 20:03

Petra:

Zo leuk te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben daar..

Ik kreeg het mailtje weer eens later, maar heb het gelukkig wel kunnen lezen.

Enjoy lieverds Xxxx mama en Frank

Ralf & Desiree

Wij zijn Desiree en Ralf, een jong getrouwd stel met een passie voor reizen. Wij houden van verschillende soorten reizen. Genieten op de camping met een tentje en dingen ondernemen maar ook wat luxe en verder weg. We hebben nog niet veel reiservaring maar we staan aan het begin om de wereld te gaan bekijken, vandaar de naam stap voor stap rond de wereld. De wereld heeft zoveel moois te bieden en dat willen wij graag zo veel mogelijk gaan bekijken en ervaren. Ikzelf (Desiree) heb toerisme gestudeerd, vandaar het opzetten van deze blog. Graag wil ik andere mensen mee laten genieten van onze ervaringen.

Actief sinds 29 Okt. 2016