OLIFANTEN TAXI?! - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Ralf & Desiree Lotterjouk - WaarBenJij.nu OLIFANTEN TAXI?! - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Ralf & Desiree Lotterjouk - WaarBenJij.nu

OLIFANTEN TAXI?!

Door: Desiree

Blijf op de hoogte en volg Ralf & Desiree

07 November 2016 | Thailand, Ayutthaya

Na een heerlijke nacht op het schitterende resort is het weer tijd om alles in te pakken en door te gaan naar het volgende avontuur.
We stappen in ons busje en vertrekken richting Ayutthaya voor onze volgende dag (07-11).

We gaan eerst het Koninklijk zomer paleis bezoeken, genaamd Bang Pa In.
Hierin gelden strikte regels voor je kleding, dus dat betekent lange broek en geen blote armen. Wij waren zo slim om een broek mee te nemen om daar even snel aan te trekken. Ik onder mijn jurkje en Ralf over zijn korte broek.
Kun je je voorstellen met 32 graden 2 lagen kleding aan is niet echt prettig. Uiteraard zijn wij bikkels dus kunnen wij dat aan.
Het is ook altijd leuk om te zien dat er zomaar een Leguaan over het gras heen loopt die ook van het paleis aan het genieten is.

Omdat het paleis net buiten de stad is gingen we weer verder. We stappen maar weer eens voor de verandering in een bootje om een tochtje langs de stad te maken.
Eenmaal weer aan het vaste land is het tijd voor lunch. Onze gids brengt ons naar een lokale markt zodat we daar wat kunnen eten.
Een grote overdekte markt, allerlei geuren die je weer tegemoet komen, geen enkele toerist te bekennen en allemaal verschillende soorten eettentjes.
Onze gids heeft wat lekkers voor ons besteld dus wij gaan zitten en wachten netjes af.
We krijgen een heerlijke kom noodles met kip, een spoed cursus noodles eten en slurpen maar, ik zeg heerlijk!

Na de lunch gaan we nog 2 tempels bezoeken. Op weg naar deze tempels wijst onze gids ineens naar buiten. Ja hoor er loopt gewoon een olifant op de stoep, je bent al heel verbaast maar dat is nog niet alles. Dan ga je namelijk wat verder kijken en zie je dat er ook nog eens 2 mensen bovenop zitten. Ze zitten in van hout gemaakt stoeltjes op de rug van de olifant.
De beide tempels zijn in de oorlog afgebrand maar deze zijn niet meer opnieuw opgebouwd, dit voor de herinnering aan de oorlog.
Wat een onwerkelijke indruk dit achterlaat is niet te verwoorden, de ruïnes zijn prachtig!

Genoeg gezien en gewandeld vandaag in deze onmenselijke hitte, op weg naar het hotel.
De bus rijd de oprit op, we kijken elkaar beide aan en vragen ons af waar we nu weer terecht zijn gekomen.
Eenmaal aangekomen in de kamer merken we weer hoe mooi het hier is. Een lekkere grote douche en de kamer meteen aan het zwembad.
Na wat verkoeling bij het zwembad en een flinke regenbui krijgen we een beetje honger. Aangezien het hotel niet echt een restaurant heeft besluiten we buiten de deur te gaan eten.
Het hotel regelt een Tuk Tuk en raad ons een lekker restaurant aan.
Daar aangekomen merken we meteen dat er geen enkele toerist te bekennen is hier. Ik moet zeggen dat dit juist heerlijk is. De bediening kan nauwelijks Engels maar het eten is heerlijk en lekker goedkoop.
Dit is waar we voor komen, de echte sfeer van de lokale bevolking!

Iedere dag staan we weer verbaast van wat we zien en wat we meemaken hier. We zijn dus reuze benieuwd wat morgen ons brengt.

• 07 November 2016 - 15:13

Dory Beerens-van Der Lugt:

Gaaf, een olifant die je voorbij komt wandelen. Daar kun je je toch niets bij voorstellen. Lijkt me mega leuk! Maar ook wel een beetje eng als zo'n bakbeest heel dicht bij komt. Al hoewel, twee jaar geleden stonden ze hier in Dongen op het Looijersplein. Waren ze de olifanten aan het uit laten. Van het circus dat op het Wilhelminaplein stond. Ook zo hilarisch!!!!

Mooie verwennerij die douche. Wij hebben nog steeds geen douche. Dus douche ook een beetje voor ons.

Dikke kussen!!!!

• 07 November 2016 - 15:25

Hermien:

Leuk dat ik jullie kan volgen nu.
    heel veel plezier nog en ik volg je van nu op de voet. groetjes Oma

Ralf & Desiree

Wij zijn Desiree en Ralf, een jong getrouwd stel met een passie voor reizen. Wij houden van verschillende soorten reizen. Genieten op de camping met een tentje en dingen ondernemen maar ook wat luxe en verder weg. We hebben nog niet veel reiservaring maar we staan aan het begin om de wereld te gaan bekijken, vandaar de naam stap voor stap rond de wereld. De wereld heeft zoveel moois te bieden en dat willen wij graag zo veel mogelijk gaan bekijken en ervaren. Ikzelf (Desiree) heb toerisme gestudeerd, vandaar het opzetten van deze blog. Graag wil ik andere mensen mee laten genieten van onze ervaringen.

Actief sinds 29 Okt. 2016