Op naar onze eindbestemming - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Ralf & Desiree Lotterjouk - WaarBenJij.nu Op naar onze eindbestemming - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Ralf & Desiree Lotterjouk - WaarBenJij.nu

Op naar onze eindbestemming

Door: Desiree

Blijf op de hoogte en volg Ralf & Desiree

16 November 2016 | Thailand, Ko Chang

We worden langzaam aan wakker na een heerlijke nachtrust.
We worden vandaag (15-11) om 17.00 uur opgehaald om onze reis voort te zetten. Daarom besluiten het het rustig aan te gaan doen vandaag.

We gaan eerst lekker op ons gemak ontbijten. We hoeven namelijk toch pas om 12 uur uit te checken. Na het ontbijt gaan we even terug naar de kamer om alle spullen weer netjes in te pakken. Na het uitchecken hebben we dus nog een paar uur voor we worden opgehaald.
We besluiten daarom ook even de stad van Chiang Mai in te lopen. Lekker even alle winkeltjes bekijken, wat leuke dingentjes kopen en vervolgens even lekker ergens te gaan lunchen.

Na het lunchen lopen we al weer terug richting het hotel, het is warm en we hebben het wel een beetje gezien. Om 17.00 worden we door een taxi naar het treinstation gebracht, het is namelijk tijd voor de nachttrein terug naar Bangkok. De overheid heeft sinds een paar dagen nieuwe treinen hiervoor ingezet maar het is nog maar de vraag of wij ook in een nieuwe gaan reizen. Aangekomen op het station lopen we naar binnen en zoeken we het juiste perron. Gelukkig hij staat er al dus we hoeven niet meer te wachten. Na de juiste wagon gevonden te hebben kunnen we meteen instappen. Yes.. Het is een nieuwe trein, wat hebben wij toch een geluk. Ons zitje bestaat uit 2 brede stoelen en een tafeltje in het midden. Na wat lezen krijgen we honger. In de trein kun je ook eten kopen dus we lopen even op en neer naar de ''eetwagon''. Wat blijkt, je kunt er magnetron maaltijden kopen die de keuken dan voor je oprwarmt. Nou ja we doen het er maar mee. Niet erg lekker maar ja we hebben toch wat gegeten. Als ons eten gezakt is en we een beetje moe beginnen te worden spreken we een van de personeelsleden aan dat we graag de bedjes opgemaakt willen hebben. Geen probleem. Hij doet een paar handelingen benenden en vanuit boven trekt hij ineens het 2de bed naar beneden. Eigenlijk is het nog wel comfortabel ook. We besluiten samen in het onderste bed te gaan liggen en proberen wat te slapen. Na een paar uur worden we beide wakker van de hitte. Ralf gaat toch maar naar het bovenste bed want anders is het geen doen.

Na een wat onrustige nacht in de trein gaat de wekker om 06.00 vandaag (16-11) want we zouden in Bangkok aankomen om 07.00. Langzaam aan worden we wakker en gaan ons voor zover dat mogelijk is even opfrissen. Water in het gezicht, haren kammen en aankleden. Als we dat gedaan hebben worden de bedden weer veranderd naar het zitgedeelte. Helaas komt het ook hier voor... vertraging. Maar liefst 1 uur later, 8 uur dus komen we aan op ht station in Bangkok. Omdat we om 09.00 opgehaald worden om met de bus verder te reizen gaan we even ergens wat ontbijten.

Tijd voor het 2de deel van de reis, de busreis naar Trat. Deze reis zal ongeveer 5 tot 6 uur duren maar gelukkig heeft de bus airco. Ik val al gauw in slaap en Ralf leest lekker zijn boek. Na ongeveer 1,5 uur hebben we de eerste stop, nu al? Ralf besluit even te roken en ik blijf lekker even zitten. We gaan weer verder. Na een tijdje moeten we beide heel nodig naar de wc. Er is weer een dikke 2 uur voorbij dus we denken allebei dat er zo nog wel een stop zal zijn. De bus blijft rijden en rijden en die stop komt er maar niet. Wacht even, er is gezecht dat er ook een wc in de bus is. Pfff gelukkig. Ralf gaat als eerste maar komt naar een paar seconden al weer terug. Wat blijkt... Het is geen wc maar gewoon een emmer, meer niet! Goed we houden het beide nog wel even op. Nou helaas, de bus heeft geen enkele stop meer gemaakt dus je kunt je voorstellen dat het de langste busreis ooit voor ons is geweest.

Eenmaal bij de ferryoversteek aangekomen rennen we beide naar de wc. Wat een opluchting zeg. Wij kunnen weer. We worden naar de ferry gebracht en beide zeggen we in koor: Hoe is het mogelijk dat deze dingen nog varen. De ferry zit helemaal onder de roest en heeft overal wat gaten zitten. Boven staat een paar stoeltjes om op te gaan zitten maar je moet niet de rugleuning gebruiken want dan val je achterover. Gelukkig zijn we er zo en dan zijn we op onze eindbestemming.

Voet aan land, KO CHANG. Het eiland waar we nog 8 dagen zullen genieten. We zijn er eindelijk na maar liefst 24 uur reizen. We worden met de taxi naar ons resort gebracht. Wat langer als we dachten maar na ongeveer 45 minuten rijden zijn we bij het hotel. Even inchecken en op naar de kamer. We willen douchen want we voelen ons beide vies en we hebben ook nog een honger. Die gedachtes gaan even opzij als we de kamer binnen lopen. Wauw, geen andere woorden maar alleen maar wauw! Mooie kamer, mooi balkon, mooi uitzicht (door de bomen heen hebben we zeezicht) en in de badkamer een regendouche en zelfs... zelfs een jaccuzi!. Wij kunnen ons hier zeker nog wel 8 dagen vermaken.

We voelen het aan alles, de omgeving, het geluid, de geur, het gevoel, de vriendelijkheid. Dit is nu wat je noemt ontspannen!

• 16 November 2016 - 20:45

John Beerens:

Hoi Ralf en Dees,

Wat een reis zeg! Fijn dat het een nieuwe trein was. De wc was zeker nog niet klaar. Lijkt wel op onze badkamer. Geniet van deze laatste week.

groeten,
    John

• 17 November 2016 - 07:28

Dory Beerens-van Der Lugt:

Hey Kinders,

De laatste bestemming. Wat is dat hard gegaan. En wat een luxe op deze laatste bestemming. Dat is een mooie afsluiter.

Nu nog een paar caches, dan hebben jullie het helemaal afgemaakt. Zover hebben wij ze nog niet gevonden.

Verslag van Tikkel: ze heeft jullie sokken ontdekt. En een paar handdoeken. Die liggen nu van de ene kamer in de slaapkamer. En de sieradendoos van Deeske is ook ontmanteld. Alle spulletjes er weer terug in en op slot. Maar de sokken en handdoeken mocht ze nog ff van me houden..... ;-)

Ralf & Desiree

Wij zijn Desiree en Ralf, een jong getrouwd stel met een passie voor reizen. Wij houden van verschillende soorten reizen. Genieten op de camping met een tentje en dingen ondernemen maar ook wat luxe en verder weg. We hebben nog niet veel reiservaring maar we staan aan het begin om de wereld te gaan bekijken, vandaar de naam stap voor stap rond de wereld. De wereld heeft zoveel moois te bieden en dat willen wij graag zo veel mogelijk gaan bekijken en ervaren. Ikzelf (Desiree) heb toerisme gestudeerd, vandaar het opzetten van deze blog. Graag wil ik andere mensen mee laten genieten van onze ervaringen.

Actief sinds 29 Okt. 2016