GoPro en haarspeldbochten - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Ralf & Desiree Lotterjouk - WaarBenJij.nu GoPro en haarspeldbochten - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Ralf & Desiree Lotterjouk - WaarBenJij.nu

GoPro en haarspeldbochten

Door: Desiree

Blijf op de hoogte en volg Ralf & Desiree

17 November 2016 | Thailand, Ko Chang

Het is de eerste dag in het mooie paradijs (17-11). We gaan eerst even lekker ontbijten en dan zien we wel weer verder vandaag. Het plan is om in ieder geval het eiland even te gaan bekennen.

Omdat we vinden dat we het beste het eiland kunnen verkennen door middel van een scooter gaan we eerst even kijken wat daar de kosten voor zijn. Vaak is dat toch best duur en het moet natuurlijk wel de moeite waard zijn. We hebben het geluk dat er een verhuurder net buiten de deur van het hotel zit.
Na wat informatie gekregen te hebben komen we achter de prijs van het huren van een scooter voor een gehele dag... 200 Bath, ja geloof het of niet maar omgerekend is dat maar liefst 5,20 euro. Nou daar kun je geen bult over vallen.

Omdat het nog even kijken is hoe de scooters hier zijn en dergelijke besluit Ralf eerst even zelf een rondje te rijden. Ik ben benieuwd of het wel verantwoord is dat ik achterop ga zitten.
Ralf komt terug en gelukkig is het allemaal goed te doen, daar gaan we dan.

Het eiland is niet zo groot dus we besluiten het eiland dan ook helemaal rond te rijden. Er is ook maar 1 weg op het eiland dus verdwalen is hier niet mogelijk. Lekker makkelijk, de weg volgen en we zien wel.
We zitten natuurlijk op een eiland dus dat betekend hier ook berg op en berg af, haarspeldbochten en slingerwegen.
Ralf vind het heerlijk rijden (ook omdat het niet echt een scooter is maar meer een motor van 175cc) en ook ik geniet achterop van de omgeving.
Hier en daar stoppen we een keer om wat te drinken en wat winkeltjes te bekijken.
We lopen ook even de lokale supermarkt in om wat water te halen voor onderweg. In de supermarkt hebben ze ook een klein gedeelte met leuke gadgets. Je kunt het al raden, ook GoPro's.
We kijken even rond en besluiten de stap dan toch ook eindelijk te maken. We hebben een GoPro gekocht!! Helaas is deze nog niet helemaal opgeladen dus we kunnen hem vandaag nog niet gebruiken.

Het is lunchtijd. We zijn nog in het gedeelte waar hier en daar wat dorpjes zijn dus we zetten de scooter even weg om te gaan kijken waar we gaan eten. We lopen een steegje in om bij een restaurantje te komen. We lopen binnen en als we nog een paar stappen zetten staan we al met onze voeten in de zee. Wauw dit is zo gaaf en zo onwerkelijk. We bestellen gewoon een pizza om met z'n 2e te delen. Gewoon lekker simpel want het uitzicht is al verre van simpel!

Na ongeveer 50 kilometer gereden te hebben zijn we aangekomen bij het einde van de weg.Er loopt namelijk 1 weg over het eiland langs de gehele rand maar in het zuiden van het eiland houdt de weg op.
Ons hotel ligt aan de andere kant van het zuiden. Eigenlijk zijn we dus heel dicht terug bij ons hotel maar toch ook weer heel ver weg want er loopt geen weg meer.
We besluiten dan ook om op ons gemak het hele stuk terug te rijden.
Na ons hotel is nog een klein stukje om naar het andere einde van de weg te komen. Maar eerst even al de gekochte spulletjes in de kamer af gooien. Ralf heeft intussen de scooter maar meteen voor de hele week gehuurd. Tja voor die prijs is dat net zo makkelijk. We kunnen nu staan en gaan waar en wanneer we willen zonder taxi's.
Zo na dat we dat geregeld hebben kunnen ook nog dat laatste stukje weg nog gaan verkennen!

Aan het einde van de weg loopt nog een klein zand/grind paadje. Er staat nog een bordje dat daar nog iets is.
Als de avonturiers die we zijn gaan we het gewoon doen. We zien wel waar we uitkomen. Na wat hobbels en gaten komen we aan bij een klein resort.
Maar voor we de scooter weg kunnen zetten moeten we nog iets passeren midden op de weg... Er zit namelijk gewoon een aap op de weg!! Hoe lief en gaaf is dat dan, en er lopen er nog meer in de bossen naast de weg.
Ik stap meteen van de scooter af om de aapjes wat beter te kunnen bekijken en Ralf zet de scooter weg.
Als de aapjes terug de jungle in gelopen zijn loop ik naar een klein barretje op het strand waar Ralf al staat te bestellen.
Dan pas zie ik hoe mooi het op dit stukje is. Op het strand, een klein barretje, een schommel aan de boom, alles klopt gewoon. Het lijkt wel gekopieerd van een film.
Dat is ook de reden waarom ik het tijd vind om een kokosnoot te kopen. Nu is het plaatje helemaal compleet.

Omdat het begint te schemeren en we dat zand/grind paadje door de bossen ook nog terug moeten rijden besluiten we te gaan.
We gaan naar ''De Happy Turtle''. Een klein restaurantje een paar honderd meter van ons hotel vandaan.
Goed eten, goede muziek en lekker op blote voetjes, hoe heerlijk kan het zijn.

Wij vragen ons echt af hoeveel beter deze week nog gaat worden, we gaan het zien!

• 17 November 2016 - 18:48

Dory Beerens-van Der Lugt:

Hey,

Jullie liggen nu te slapen. Morgen om 6.45 uur op heb ik begrepen. Jullie zullen wel weer leuke dingen gaan doen. Lijkt me ook heerlijk om met een scooter bij zulk goed weer over een eiland te toeren.

Oké, ik zeg maar niets over die "helmpy" foto. Maar die man die achter jullie staat ziet er helemaal erg appetijtelijk uit!

Slaap lekker!

Kus

Mam & John

• 17 November 2016 - 19:07

Petra:

Wauuuuwwww wat GAAF...

Mooi zin omgeving om nog in te relaxen.
    Zon, zee, strand, zand, regendouche, en ga zomaar door.

Lekker op de scootmotor. Hahaha.
    Ik zie je nog aan het einde van de week zelf op de scooter rijden.

Geniet ze nog volop.

Liefs

Xxx mama en Frank

Ralf & Desiree

Wij zijn Desiree en Ralf, een jong getrouwd stel met een passie voor reizen. Wij houden van verschillende soorten reizen. Genieten op de camping met een tentje en dingen ondernemen maar ook wat luxe en verder weg. We hebben nog niet veel reiservaring maar we staan aan het begin om de wereld te gaan bekijken, vandaar de naam stap voor stap rond de wereld. De wereld heeft zoveel moois te bieden en dat willen wij graag zo veel mogelijk gaan bekijken en ervaren. Ikzelf (Desiree) heb toerisme gestudeerd, vandaar het opzetten van deze blog. Graag wil ik andere mensen mee laten genieten van onze ervaringen.

Actief sinds 29 Okt. 2016