Vliegend door de Jungle - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ralf & Desiree Lotterjouk - WaarBenJij.nu Vliegend door de Jungle - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ralf & Desiree Lotterjouk - WaarBenJij.nu

Vliegend door de Jungle

Door: Desiree

Blijf op de hoogte en volg Ralf & Desiree

11 November 2016 | Thailand, Chiang Mai

Omdat het gisteren mijn keuze was om de olifantjes te gaan bezoeken, is de keuze vandaag (11-11) aan Ralf wat we gaan doen.

Na het ontbijt moeten we al vroeg klaar staan want we worden om 8 uur al opgehaald voor het avontuur.
Na ongeveer 3 kwartier in de auto te hebben gezeten komen we aan op een plek midden in de bergen en midden in de jungle.

We gaan de ''Eagle Track Zipline'' door de Jungle doen!! Ja dat betekent een zipline dwars door de jungle op grote hoogte.
Ralf vind het helemaal geweldig en heeft er zin in. Ik daarin tegen ben bloednerveus, een combinatie van hoogte en snelheid is niet echt iets voor mij. Maar ik zet door en ga het avontuur toch aan vandaag.

We krijgen alles aangetrokken, van tuigjes tot een helm en iets van een bamboe stok met een haak eraan. We denken allemaal, het zal wel goed zijn en we komen er hopelijk vanzelf wel achter waar die voor is.
We komen boven aan en komen al meteen bij de eerste Zipline, de tocht is een combinatie van verschillende lengtes ziplines en af en toe zit er ook een brug tussen of een andere manier om aan de overkant te komen.
Ik ben nog steeds bloednerveus. We krijgen ook geen uitleg over hoe het tuigje werkt, nee het is een kwestie van vastgezet worden en gaan.
Bij een wat langere zipline krijgen we dan eindelijk te horen waar die bamboe stok voor is, ongelofelijk maar het is de rem. Bij de langere lijnen moet je namelijk remmen anders klap je tegen de boom aan op het platform. Een kwestie van op de kabel zetten met de haak die er aan zit en naar beneden trekken. Een makkie zou je zeggen want degene waar je naartoe vliegt geeft aan wanneer je dit moet doen.
Mijn beurt...
Stik zenuwachtig ga ik hangen en daar ga ik, het gaat snel maar het uitzicht over de jungle en de rijstvelden is geweldig mooi.
Omdat ik nogal snel het volgende platform nader besluit ik te remmen, jammer genoeg voor de instructeur doe ik dit te vroeg waardoor ik te veel snelheid verlies en bijna het platvorm niet haal. Omdat de instructeur dit al zag rijkte hij zijn hand al zodat ik die kon pakken en alsnog naar de overkant kon komen.

Na een paar ziplines en goede hulp van iedereen vind ik het al snel iets minder eng, alleen het ''lande'' blijft een beetje eng.
Het laatste onderdeel is 40 meter naar beneden. Ze noemen het daar Abseilen maar het bleek achteraf ''Fast Rope'' te zijn. Gelukkig mag ik langzaam naar beneden maar Ralf gaat natuurlijk als een speer op zijn buik recht naar beneden.

We zijn zeer blij dat we dit gedaan hebben want het uitzicht was geweldig en de sfeer is onbeschrijfelijk als je door de jungle heen vliegt.
Helaas hebben we niet veel foto's kunnen maken in verband met de onhandigheid van de camera, maar alles zit goed in ons hoofd geprent!!

  • 11 November 2016 - 15:04

    Ralf:

    Bam! Kei gaaf

  • 11 November 2016 - 15:04

    Ralf:

    Bam! Kei gaaf

  • 11 November 2016 - 15:34

    Dory Beerens-van Der Lugt:

    Wow! Geweldig! En stoer Deeske. Van Ralf had ik niet anders verwacht.
    Mss zijn er andere die foto's hebben gemaakt? Altijd ff informeren.

    Slaap lekker voor strax.

  • 11 November 2016 - 21:09

    Sharon:

    Super gaaaaaaff

  • 13 November 2016 - 11:00

    Petra:

    Ja ja de mail is weer een paar dagen te laat.

    Wauw Dees, heftig maar wat vreselijk stoer.
    Ik wéét hoe jij je gevoelt hébt.
    Wat fijn dat je daarmee zo enorm beloond bent met al dat mooie uitzicht.

    Gaaf hóór.

    Xx mama en Frank

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ralf & Desiree

Wij zijn Desiree en Ralf, een jong getrouwd stel met een passie voor reizen. Wij houden van verschillende soorten reizen. Genieten op de camping met een tentje en dingen ondernemen maar ook wat luxe en verder weg. We hebben nog niet veel reiservaring maar we staan aan het begin om de wereld te gaan bekijken, vandaar de naam stap voor stap rond de wereld. De wereld heeft zoveel moois te bieden en dat willen wij graag zo veel mogelijk gaan bekijken en ervaren. Ikzelf (Desiree) heb toerisme gestudeerd, vandaar het opzetten van deze blog. Graag wil ik andere mensen mee laten genieten van onze ervaringen.

Actief sinds 29 Okt. 2016
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 7264

Voorgaande reizen:

02 November 2016 - 25 November 2016

Thailand

Landen bezocht: