De volgende stap, Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Ralf & Desiree Lotterjouk - WaarBenJij.nu De volgende stap, Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Ralf & Desiree Lotterjouk - WaarBenJij.nu

De volgende stap, Kanchanaburi

Door: Desiree

Blijf op de hoogte en volg Ralf & Desiree

06 November 2016 | Thailand, Kanchanaburi

Na een korte nacht werden we in de lobby van het hotel om 7 uur opgehaald (5-11), we gaan Bangkok achter ons laten.
We worden naar een marktje gebracht waar onwijs veel lokale producten en ingrediënten verkocht worden. Alle soorten geuren door elkaar heen, de geur van vers fruit, verse vis maar ook van vlees wat gebakken wordt.
We krijgen van onze gids een Kokos poffertje, een poffertje gevuld met een soort kokos jam, even blazen en dan een hap. Wat is dit lekker zeg!
We moeten even doorlopen want er staat snel iets te gebeuren op de markt.
We komen aan bij een treinrails. We horen mensen fluiten en roepen en we moeten achter een lijn gaan staan. Ineens zien we alle dakjes van de kraampjes ingeklapt worden maar alle producten blijven liggen. En ja hoor daar komt een trein over de rails aan. We zien de producten onder de wagons heen gaan en je kunt de trein letterlijk met je neus aanraken zo dichtbij. Zodra de trein gepasseerd is worden alle dakjes weer uitgeklapt en lopen er weer honderden mensen over de rails, alsof er niets gebeurd is.

We stappen weer in het busje en beginnen te rijden. Gelukkig heeft het busje airco wat het is ongelofelijk warm. Na een tijdje rijden stoppen we bij een dok. Weg gaan per Long Tail Boot verder.
Uiteindelijk zien we een bord met daarop ''Welcome to the floating market''. We zien aan de kades allemaal tentjes en huisjes staan die van alles verkopen. Van drinken tot aan kleding.
We stappen een stukje verder uit en gaan lopend verder. De kraampjes met souveniers en enthousiaste verkopers blijven maar komen, tja dan kun je het niet laten om toch wat leuks mee te nemen voor thuis.

Aan het einde van de middag zijn we bij de River Kwai. Alle apparaten zijn helemaal opgeladen want we hebben 1 nacht geen stroom en dergelijke. We komen aan bij de boot want met de auto kun je niet bij het hotel komen. We stappen in een James Bond boot zoals ze dat noemen en gaan een stukje varen. De ogen vallen letterlijk uit ons hoofd zo mooi, langs bergen en zelfs soort van koeien die in de rivier verkoeling zoeken.
We komen aan bij het hotel. Inderdaad hier is niets te vinden van stroom of zelfs geen warm water. Het hutje heeft een mooi dekje waar je op kan gaan zitten en even tot rust kunt komen. En dat is dan ook precies wat we gaan doen hebben, heerlijk ontspannen luisteren naar de geluiden die uit de jungle komen.

Na een avond zonder stroom en in de ochtend een ijskoude douche met het water van de rivier zijn we klaar voor de volgende dag (06-11).
We gaan weer hetzelfde ritje met de boot mee om vervolgens onze weg te vervolgen naar de Erawan Watervallen.
We beginnen aan de klim van 7 etages. Iedere etage weer een prachtig uitzicht. De geluiden van de jungle maar ook het geluid van de kracht van het water.
Het is een hele zware klim en daarbij helpt de warmte ook niet echt mee.
Vanwege het weer en mijn enkel die nog niet helemaal genezen is hebben we het bijna tot de 5de etage gehaald.

Na een lokale lunch gaan we weer verder. Naar een oorlogsmuseum met een aanliggende begraafplaats. Indrukwekkend hoe weinig mensen eigenlijk weten wat er speelde aan deze kant van de wereld tijdens de tweede wereldoorlog. Je wordt er gewoon even stil van wat daar gebeurd is en hoeveel slachtoffers er gevallen zijn.

Het is een onwijs warme dag en door de klim bij de watervallen zijn we doorweekt en toe aan een (dit keer warme) douche. Aangekomen bij het hotel merken we al meteen wat voor mooie plek dit weer eens is. Na een douche zoeken we dan ook meteen verkoeling bij het zwembad.
Omdat we nog steeds aan de River Kwai zitten kunnen we het ook niet laten om lekker te gaan eten aan de rivier bij het hotel.

Stel je voor, je doet je ogen dicht. Hoort een rustgevend muziekje op de achtergrond, je ruikt heerlijk eten, je zit aan het water met wat lampjes in de bomen en kaarsjes op tafel, daarnaast hoor je ook nog het water stromen.
Normaal gesproken als je je ogen opendoet merk je meteen dat je even aan het wegdromen was, nou wij dromen met deze gedachten weg alleen doen we onze ogen open en merken dat het geen droom is.
Ik moet mij soms wel eens knijpen om te kijken of dat ik echt niet aan het dromen ben zo mooi is het hier in dit land.

• 06 November 2016 - 15:44

Petra:

Ja, je "droom"komt ook hier binnen hoor.

We krijgen er dadelijk ook allemaal zin in om het daar eens te gaan bekijken.
    Ik ben verkocht bij : Watervallen, hutje zonder stroom, lampjes in bomen....

have fun you 2

xxx
    liefs mama en frank

• 06 November 2016 - 16:20

Jonathan:

pipi laten zien

• 06 November 2016 - 19:29

Nicolle:

Wij doen omze ogen dicht en leven jullie droom.

Fijn dat jullie er erg van genieten.

Alleen jammer van je enkel. Hoop dat het de gezelligheid daardoor niet verpest.

Geniet ervan.

Xxxjes Nicolle, Roderick en je 2 neefjes Flynn en Floryan.

• 06 November 2016 - 21:26

Dory Beerens-van Der Lugt:

Hey Lieve Kids

Wat een mooie reis. Wij komen net van buiten, zes graden en regen en dan lees je hoe heet jullie het hebben. Dat is een heel gek om te lezen dan.

We worden wel een beetje jaloers hoor. Ik denk nu toch ook wel dat we maar een keertje de camper thuis moeten laten. We zijn erg benieuwd naar alle foto's.

Blijven schrijven hoor, we volgen jullie. En 's avonds vertel ik alles tegen Tikkel! (niet dat ze luistert, dat dan weer niet.

Groetjes en een dikke knuffel.

Mam en John.

Ralf & Desiree

Wij zijn Desiree en Ralf, een jong getrouwd stel met een passie voor reizen. Wij houden van verschillende soorten reizen. Genieten op de camping met een tentje en dingen ondernemen maar ook wat luxe en verder weg. We hebben nog niet veel reiservaring maar we staan aan het begin om de wereld te gaan bekijken, vandaar de naam stap voor stap rond de wereld. De wereld heeft zoveel moois te bieden en dat willen wij graag zo veel mogelijk gaan bekijken en ervaren. Ikzelf (Desiree) heb toerisme gestudeerd, vandaar het opzetten van deze blog. Graag wil ik andere mensen mee laten genieten van onze ervaringen.

Actief sinds 29 Okt. 2016